سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین برنامه ریزی برای کنکور 99

جمع بندی کنکور

دانش‌آموزان کم‌کم وارد تب کنکور 99 می‌شوند و این طرف و آن طرف به دنبال بهترین برنامه ریزی برای کنکور می‌گردند. داوطلبان رشته ریاضی، در سودای قبول شدن در دانشگاه صنعتی شریف هستند و دکترهای آینده، برای رد شدن از سد کنکور تجربی، دندان تیز کرده‌اند. اگر شما هم جزء شرکت‌کنندگان در کنکور هستید، باید برنامه ریزی دقیقی برای کنکور 99 داشته باشید. اگر هنوز در این مورد سردرگم هستید، راهنمایی برای شما گردآوری کرده‌ام.

کنکور تجربی 99 سخت‌تر از همیشه

همه‌ی ایرانیانی که حداقل یک‌بار در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، به این موضوع باور دارند که کنکور هرسال سخت‌تر از سال قبل می‌شود و دانش‌آموزان هم به تناسب قوی‌تر از داوطلبان سال‌های قبل هستند. اگر این قانون نانوشته را بپذیریم، شکی باقی نمی‌ماند که کنکور تجربی 99 هم دشوارتر از سال 98 است. پس با این توصیف، باید برنامه ریزی را بیشتر پیرامون مباحث تخصصی مثل زیست کنکور طرح کنید و از شیمی کنکور غفلت نورزید. همچنین باید در برنامه ریزی خود به جمع بندی کنکور هم فرصتی کافی اختصاص دهید. دقت کنید که دروس عمومی مثل عربی کنکور هم به دلیل فرّار بودن، باید در جمع بندی کنکور جایگاهی ویژه داشته باشند تا از یاد نروند.

در برنامه ریزی برای کنکور تجربی 99 ممکن است یک درس آسان‌تر از سایر دروس باشد و اگر شما آن را کنار بگذارید، تراز شما بین رقبا بسیار افت می‌کند و شاید به قیمت از دست دادن بهترین فرصت‌ها مثل دانشگاه تهران یا صنعتی شریف باشد. مثلا فرض کنید شما در فیزیک کنکور کمی ضعف دارید و هیچ رغبتی برای خواندن آن ندارید. امکان دارد مشاور شما هم توصیه کند که وقت کمتری را برای فیزیک کنکور صرف کنید تا از اشتیاق شما برای درس خواندن کم نشود. اما شاید از قضا همین درس در کنکور بسیار آسان باشد و شما از سایرین عقب بمانید. پس در برنامه ریزی کنکور تجربی 98 به پرداختن به همه‌ی دروس بدون استثنا اهتمام بورزید.

کنکور تجربی 99 صنعتی شریف

برنامه ریزی ویژه‌ی صنعتی شریف برای کنکور 99

هیچ‌یک از داوطلبان کنکور ریاضی 99 نه تنها از نقش بستن نام صنعتی شریف در ردیف رشته‌ی پذیرفته شده، ناراحت نمی‌شوند، بلکه همه‌ی هم‌و‌غم خود را به کار می‌گیرند تا این واژه‌ها محقق شوند. پس بسیاری برای پذیرفته شدن در دانشگاه صنعتی شریف برنامه ریزی می‌کنند و به کنکور 99 از دریچه‌ی این دانشگاه می‌نگرند.

باید 2 نکته را برای دورخیز به سمت صنعتی شریف در نظر بگیرید.

1.     تداوم و جمع بندی کنکور: نباید در برنامه ریزی وقفه‌های زیادی ایجاد کنید و همه‌ی دروس مثل شیمی کنکور و فیزیک کنکور را همزمان پیش ببرید. همچنین در جمع بندی کنکور هم دروس اصلی مثل زیست کنکور (برای رشته تجربی) را از قلم نیندازید.

2.     اهمیت دروس عمومی را دست کم نگیرید: شاید تصور کنید که دروس عمومی نمی‌توانند سند حضور شما در صنعتی شریف را امضا کنند و به چیزی بیش از آن‌ها نیاز دارید. اما این‌گونه نیست. درس‌هایی مثل عربی کنکور به دلیل پایین بودن میانگین درصد کل شرکت‌کنندگان، تأثیر به‌سزایی در رتبه‌ی کنکور تجربی 99 دارند.

چه کنیم که در کنکور تجربی 99 گند نزنیم؟

شاید شما اصلا در فکر رتبه‌های برتر نباشید و میانه‌ای با صنعتی شریف نداشته باشید. فقط رتبه‌ای را بخواهید که برای رشته‌ای خاص کفایت کند. پس کم درس می‌خوانید و این استرس را دارید که شاید در کنکور تجربی گند بزنید. به همه‌ی نکاتی که گفتم توجه داشته باشید، فقط حجم درس خواندن را کمتر نمایید. در این صورت می‌توانید به رتبه‌ی مورد نظر خود دست پیدا کنید.